Audyt wzorniczy
-
CZYM JEST AUDYT WZORNICZY?
Audyt wzorniczy w przeciwieństwie do tradycyjnej formy powszechnie znanego audytu, nie pełni roli kontrolnej a pozwala zdiagnozowanie firmy, jej potencjału i kierunków działania w zakresie rozwoju wzornictwa przemysłowego.
Firma oceniana jest pod kątem wykorzystania swojego potencjału i doświadczenia związanego z identyfikacją wizualną. Audyt wzorniczy pozwala także na oszacowanie zasobów i świadomości potrzeb. To narzędzie pozwalające zrozumieć jak duże możliwości może pełnić wzornictwo.Rezultatem przeprowadzonego audytu jest przzede wszystkim działani w kierunku wzrostu konkurencyjności audytowanej firmy.
Na chwilię obecną istnieje możliwość pozyskania dofinansowania na przeprowadzenie audytu wzorniczego w ramach Etapu I Działania 1.4 "Wzór na konkurencję". O wsparcie to mogą się ubiegać przede wszystkim przedsiębiorcy z sektora MŚP prowadzących działalność gospodarczą na terenie makroregionu Polski Wschodnie.
Przeprowadzenie Audytu Wzorniczego jest okazją dla firm, które są innowacyjne i chcą wyprzedzić swoją branżową konkurencję wprowadziając na rynek nowy lub znacząco ulepszony produkt.
-
GŁÓWNE ELEMENTY AUDYTU WZORNICZEGO
- Analiza wizerunku marki: obejmująca odczucia kontrahenckie i spostrzeżenia związane z marką, komunikaty i ich spójność, przekazywane w logotypie, graficznych publikacjach, które docierają do odbiorców. Analiza wizerunku musi obejmować nie tylko Klienta ale także głównych jego konkurentów, prowadząc do analizy porównawczej.
- Analiza wzornicza produktów: określenie dojrzałości wzorniczej przedsiębiorstwa na podstawie oferowanych i planowanych do wprowadzenia do oferty produktów. W ramach analizy firma oczekuje obiektywnej oceny jakości projektów, w tym zastosowanego wzornictwa, funkcji użytkowych, ergonomii, analizy pod kątem standaryzacji grup produktowych. Na jej podstawie będzie możliwe określenie pozycji produktów firmy u odbiorców, a także wykazanie dostępnego rynku dla produktów firmy względem rynku już obsługiwanego.
- Analiza pod kątem optymalizacji produkcji i sprzedaży: analiza procesu produkcji, zastosowanych rozwiązań technicznych i przyjętej technologii wykonania oraz kanałów dystrybucji i rynków zbytu. Wynikiem powinno być określenie wskazówek wykonawczych, a także wskazanie do modernizacji, rozwoju i rozbudowy parków maszynowych oraz sposobów sprzedażowych z uwzględnieniem systemów biznesowych zachodzących pomiędzy firmą a jej kontrahentami.
- <
ELEMENTY STRATEGII WZORNICZEJ
- Charakterystyka firmy zawierającą analizę wzorniczą w zakresie produktów, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji z klientem, strategii marketingowej;
- Ogólny opis otoczenia firmy w zakresie designu zawierający co najmniej informacje odnośnie charakterystyki klientów, opis głównych konkurentów;
- Opis trendów rynkowych, określenie kluczowych w kontekście firmy trendów branżowych, społecznych i technologicznych o dużym potencjale wpływu na rynek przedsiębiorstwa;
- Ocena poziomu wykorzystania wzornictwa w firmie oraz jej potencjału w tym zakresie;
- Zdefiniowanie problemów wzorniczych w firmie (przy czym problemy te mogą dotyczyć zarówno produktu, jak i innych procesów biznesowych w firmie);
- Możliwości rozwiązania problemów wzorniczych w firmie;
- Rekomendacje dalszych szczegółowych działań dla firmy.
-
INNpuls DOŚWIADCZONY WE WZORNICTWIE:
- Opracowanie Strategii Wzorniczych;
- Przeprowadzone kilkadziesiąt audytów technologicznych, kreatywności i absorpcji innowacji;
- Opracowana koncepcja programu szkoleniowego związanego z zarządzaniem wzornictwem;
- Propozycje krajowych i międzynarodowych projektów wspierających wzornictwo;
- Współpraca z ekspertami i projektantami: dr hab. Andrzej Śmiałek; dr Jerzy Dobrzański; dr Zbigniew Chmielewski, Tomasz Łaganowski; Wojciech Klęsk;
-
OPRACOWANE STRATEGIE WZORNICZE

INNpuls Sp. z o.o.